ارسال پاسخ 
حل مشکلات نرم افزار RosettaStone
08-06-2014, 08:15 AM (آخرین ویرایش در این ارسال: 06-02-2016 12:34 AM، توسط admin.)
ارسال: #1
Star حل مشکلات نرم افزار RosettaStone
در صورتی که در نصب، فعال سازی یا نصب و استفاده از سطوح زبانی نرم افزار Rosetta Stone مشکل دارید، این پست را مطالعه و موارد مربوطه را به صورت گام به گام و تا رفع کامل مشکل انجام دهید.

راهکارهای عمومی

1. ابتدا آخرین نسخه نرم افزار را به همراه کرک مربوطه نصب کنید. نسخه نهایی برنامه را می توانید از اینجا دریافت کنید.

2. هنگام نصب برنامه و سطوح زبانی ارتباط سیستم خود را با اینترنت قطع کنید.

3. فایل اصلی برنامه را در فایروال ویندوز با دیگر برنامه های امنیتی خود قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. همچنین می توانید از این ابزار برای مسدود کردن سرور بروز رسانی رزتا استون استفاده کنید.

4. اگر از ویندوز ویستا یا نسخه های پس از آن مانند 7/8/10 استفاده می کنید، باید فایل اجرایی برنامه را با دسترسی ادمین اجرا کنید. برای این منظور بر روی فایل میانبر برنامه کلیک راست و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

5. نرم افزار رزتا استون برای اجرای صحیح به نرم افزارهای Adobe AIR و Flash Player نیاز دارید.

نرم افزار Adobe Air را از اینجا دانلود کنید. دقت کنید که تنها نسخه معمولی نرم افزار را دانلود کنید. نیازی به دانلود نسخه SDK نیست.

نرم افزار Flash Player را نیز از اینجا دانلود کنید. دقت کنید که نسخه ویندوز و نسخه مرورگر Internet Explorer این نرم افزار را باید حتما نصب کنید.

رفع خطاها و مشکلات متداول

در صورتی که با انجام مراحل فوق هنوز در نصب یا اجرای نرم افزار مشکلی داشتید، ادامه مطالب این بخش را نیز مطالعه کنید.

امکان دسترسی به برخی از درسها وجود ندارد (درسها قفل هستند)
در صورت عدم فعال سازی برنامه، ممکن است دسترسی کاربر به برخی از درسهای موجود میسر نباشد.
در صورت نیاز می توانید فایل فعال ساز برنامه را از اینجا دانلود کنید.
همانطور که گفته شد بهتر است از آخرین نسخه برنامه استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است این فایل فعال ساز با نسخه نصب شده بر روی سیستم شما همخوانی نداشته باشد. نسخه نهایی برنامه را می توانید از اینجا دریافت کنید.

خطای Fatal Application Error #1141
در صورت متوقف بودن سرویس Rosetta Stone Daemon ممکن است با این پیغام خطا مواجه شوید.
برای استارت این سرویس از منوی Start گزینه Run را انتخاب و در فیلد موجود عبارت services.msc را تایپ و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
در لیست سرویسهای موجود گزینه Rosetta Stone Daemon رو پیدا و با کلیک راست بر روی آن و انتخاب گزینه Start، سرویس مربوطه را راه اندازی کنید.

[تصویر:  rosetta_stone_daemon.png]

اگر سرویس در حال اجرا است، سرویس را با انتخاب گزینه Stop متوقف و پس از ریستارت سیستم اقدام به Start آن کنید.

خطای Fatal Application Error: #2124
نرم افزارهای Adobe AIR و Flash Player را نصب کنید. (مطابق با توضیحات فوق)
در صورت عدم رفع مشکل از راهکار زیر استفاده کنید:

1. ابتدا حالت نمایش فایلهای مخفی ویندوز را فعال کنید.

2. سپس به مسیر زیر بروید.

کد:
%programdata%/Rosetta Stone/then TOTALe

در ویندوزهای 7 و 8 با کپی مسیر فوق در پنجره Run (کلیدهای Win+R) و فشردن کلید Enter به پوشه مربوطه منتقل خواهید شد.

در ویندوز XP پوشه %programdata% نسبت به نام کاربر متغیر است و معمولا در آدرس زیر است. (%User% نام کاربر است)

کد:
C:\Documents and Settings\%User%\Application Data

3. فایلی به نام tracking.db3 در مسیر ذکر شده وجود دارد. این فایل را Rename و یک علامت منفی (-) به ابتدای آن اضافه کنید.

4. نرم افزار Rosetta Stone را اجرا و در صورت نیاز اقدام به بروز رسانی آن کنید.

5. سپس از برنامه خارج و فایل tracking.db3 ساخته شده را حذف و نام فایل قبلی را به tracking.db3 تغییر دهید.

6. در نهایت نیز در صورت نیاز به فعال سازی، برنامه را مجددا کرک کنید.

خطاهای Fatal Application Error: #2111/#2119/#2120

آنتی ویروس سیستم خود را غیر فعال کنید. (ممکن است نیاز باشد برنامه را حذف و مجددا نصب کنید)

خطای Fatal Application Error: #2122

در صورتی که از ویندوز 7 یا 8 استفاده می کنید، بر روی آیکون رزتا استون کلیک راست و گزینه Properties را انتخاب کنید.
سپس در سربرگ Compatibility چک باکس Run this program in compatibility mode را فعال و از لیست موجود گزینه Windows XP Service Pack 3 و در صورت عدم رفع مشکل گزینه Windows XP Service Pack 2 را انتخاب کنید. (برای نسخه های قدیمی تر)

خطای Fatal Application Error: #4112

ابتدا تمام فایلهای زبانی موجود را ز طریق پنجره خود برنامه حذف کنید.
اگر امکان دسترسی به برنامه وجود ندارد، خود برنامه را از طریق بخش Add/Remove حذف و سپس پوشه Rosetta Stone را از مسیر %programdata% حذف کنید. همچنین با استفاده از نرم افزار CCleaner اقدام به اسکن سیستم و رفع مشکلات آن نمایید.

روش استفاده از نرم افزار CCleaner

آخرین نسخه غیر رایگان برنامه را از اینجا دانلود کنید.
برنامه را نصب، فعال و اجرا کرده و در بخش Registry بر روی دکمه ی Scan for Issues کلیک کنید.

[تصویر:  ccleaner_1.png]

منتظر بمانید تا عملیات اسکن رجیستری انجام شود، سپس بر روی دکمه ی Fix Selected issues کلیک کنید.

[تصویر:  ccleaner_2.png]

این پنجره امکان گرفتن پشتیبان از مقادیر رجیستری موجود را می دهد. معمولا نیازی به انجام این کار نیست، اما در صورت نیاز می توانید از داده های موجود پشتیبان بگیرید تا در صورت بروز مشکل بتوانید اقدام به بازیابی تغییرات نمایید.

[تصویر:  ccleaner_3.png]

بر روی دکمه ی Fix All Selected Issues کلیک کنید.

[تصویر:  ccleaner_4.png]

بر روی دکمه ی Close کلیک کنید.

[تصویر:  ccleaner_5.png]

به محیط نرم افزار باز خواهید گشت. مجددا عملیات اسکن رجیستری را به همراه تمام مراحل بعدی انجام دهید تا لحظه ای که در نتایج اسکن، خطایی نباشد.
در صورت عدم رفع مشکل ممکن است نیاز باشد بخشهای مختلف ویندوز و برنامه های کاربردی را نیز از بخش Cleaner اسکن و تعمیر کنید.
اگر مشکل به این طریق نیز حل نشد، نرم افزار رزتا استون را به صورت کامل حذف، سیستم را ریستارت و تمام مراحل ذکر شده توسط CCleaner را دوباره انجام داده و سپس برنامه را نصب کنید.

در صورتی که با انجام مراحل فوق مشکلتان حل نشد، مشکل خود را به صورت کامل در همین بخش توضیح دهید تا پیگیری شود.
موفق باشید. Smile


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
                   
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
02-19-2015, 08:24 PM
ارسال: #2
RE: حل مشکلات نرم افزار RosettaStone
سلام
من مدتیه که با نرم افزار رزتا استون کار می کنم. و چند تا درس رو جلو رفتم.
الان قصد تعویض ویندوز رو دارم.
ایا رزتا استون امکانی داره که مراحلی رو که جلو رفتم رو جایی ذخیره کنم و پس از نصب ویندوز جدید بتونم ادامه دروس رو پیگیری کنم؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
07-04-2015, 10:41 PM
ارسال: #3
RE: حل مشکلات نرم افزار RosettaStone
سلام
من برنامه رو نصب میکنم وقتی ایمیل رو وارد میکنم خطا میده و خارج میشه دیوونه شدم تمام این کارایی که گفته بودین انجام دادم همه ی برنامه ها از جمله ccleaner رو هم نصب کردم و انجام دادم مراحلو ولی بازم درست نشد با 3 تا ایمیل مختلف هم امتحان کردم درست نشد فکر کنم تا حالا 10 دفعه کامل پاک کردم و نصب کردم ولی باز نشد. خواهشششش میکنم چاره ی کارم رو بگین تا این مشکل حل بشهSadSadSad
مرسیییی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
12-03-2015, 09:59 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 12-03-2015 10:00 PM، توسط Shahrokh.)
ارسال: #4
RE: حل مشکلات نرم افزار RosettaStone
سلام
من نرم افزار آلمانی رزیتا استون را خریداری کردم طبق مراحل نصب پیش رفتم ولی در زمان اضافه کردن زبان پیام قرار دادن سی دی در درایور میدهد و سی دی در درایور است ولی level و زبان رو نمیشناسد . بیشتر هم پیام خطای#2120 میدهد لطفا کمک کنید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
01-15-2016, 03:23 AM
ارسال: #5
RE: حل مشکلات نرم افزار RosettaStone
(02-19-2015 08:24 PM)pelkeshab نوشته شده توسط:  سلام
من مدتیه که با نرم افزار رزتا استون کار می کنم. و چند تا درس رو جلو رفتم.
الان قصد تعویض ویندوز رو دارم.
ایا رزتا استون امکانی داره که مراحلی رو که جلو رفتم رو جایی ذخیره کنم و پس از نصب ویندوز جدید بتونم ادامه دروس رو پیگیری کنم؟

من هم همین سوال رو دارم ولی انگار کسی از موسسه فروشنده نرم افزار جوابگو نیست.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
08-03-2016, 05:53 PM
ارسال: #6
RE: حل مشکلات نرم افزار RosettaStone
سلام من همه ی مراحل نصب رو انجام می دم اما در قسمت اضافه کردن زبان ها با اینکه سی دی در درایو قرار داره اما پیغام می ده که سی دی رو در درایو قرار بدید
مشکل از کجاست؟ زبان ها رو باید کپی کنم؟
لطفا پاسخ بدید خیلی مهمه
با تشکر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
02-24-2017, 04:59 AM (آخرین ویرایش در این ارسال: 02-24-2017 05:08 AM، توسط alireza00.)
ارسال: #7
RE: حل مشکلات نرم افزار RosettaStone
(12-03-2015 09:59 PM)Shahrokh نوشته شده توسط:  سلام
من نرم افزار آلمانی رزیتا استون را خریداری کردم طبق مراحل نصب پیش رفتم ولی در زمان اضافه کردن زبان پیام قرار دادن سی دی در درایور میدهد و سی دی در درایور است ولی level و زبان رو نمیشناسد . بیشتر هم پیام خطای#2120 میدهد لطفا کمک کنید

اقاا مشکلم منم همینه. لطفا راهنمایی کنید

Heartمن نسخه المانی برنامه رو گرفتم. همه مراحل رو هم انجام دادم تو مرحله اضافه کردن زبان میگه سی دی رو قرار بدید با این اینکه سی دی داخل دستگاه هست بازم میگه سی دی رو قرار بدید .لطفا راهنمایی کنید.

(08-03-2016 05:53 PM)raha7 نوشته شده توسط:  سلام من همه ی مراحل نصب رو انجام می دم اما در قسمت اضافه کردن زبان ها با اینکه سی دی در درایو قرار داره اما پیغام می ده که سی دی رو در درایو قرار بدید
مشکل از کجاست؟ زبان ها رو باید کپی کنم؟
لطفا پاسخ بدید خیلی مهمه
با تشکر

مشکل منم همینه.رز کار هم میکنم درست نمیشه
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان